About Me

My photo
wangsa melawati, kuala lumpur, Malaysia
well born in KL, around 8.45pm.. a 2nd baby in ahmad family were born on 1/9/88.. what a cute baby...hahaha.. just joking.. well name is muhammad haqim bin ahmad YM! id : qimme_haq klau dh baca and nak comment, comment je... jgn lupa tukar comment as : anonymous n mase tulis comment jgn lupa tinggalkan nama anda.... tq

Tuesday, January 20, 2009

KELUHAN HATI INI....

Aku nk bertanya korang…Apa yg ada kt KL ni ek??

KLCC? PAVY? MID?

Tok apa tu semua klau tetap jugak mati akal bila lepak….

Xkn arini2 nk g tempat2 cmtu?

Ari2 bila lepak mesti tempat yg sama.. Dr kecil aku kt KL ni.. semua kt sini.. Tapi knapa org still cakap KL best?

Jalan jam hari2, kos makan tinggi, kos sara diri mahal n klau bkn duduk ngn family, msti aku dh mati sekarang… Pesaingan kt KL ni tinggi plak tu xkira la dlm apa skali pn…Nk cari keje pn susah.. Tiap2 ari panas.. Sedangkn nk berniaga pn xley dapat keuntungan.. KENAPA?

Sebab semua org bila dah xdpt keje kt KL ni, kesudahannya akan mula berniaga.. Tu pasal la susah nk untung, bkn cakap untung jela.. Balik modal pn belum tentu lg..

Atiku ni dh terpikir nk berhijrah ke kawasan yang laen…

AKU NK PNDAH J.B..

Wlaupn JB xde apa yg KL ada tapi environment dy mmg jauh beza.. aku xtipu.. SUMPAH la.. xcaya dh.. bayangkan kalau 3 ari kt sana rase macam 24jam je tnpa tidur.. sebab, perubahan angin kt sana laen, bila jejak je kaki, korng akn rasekn something that cant be describe by word.. u will be speechless.. Bayangkan kt KL pukul 12 pm dh panas terik, tapi kt sana pukul 2pm pn masih lagi dingin, wlaupun matahari dh terpacak atas kepala… jujur la aku cakap… Org sana friendly, kalau kt sini, pandang sikit je dh macam nk gaduh.. Senang cita la, klau korang drive kt KL, korang bg laluan kt kete laen masuk simpang, ada x yg angkat tangan kt korng balik?? Haram la.. ada mmg ada, tp jarang-jarang yg akan angkat tangan, lagi bt muka harimau xmakan setahun adalah..

Kat JB, ok je.. semua saling hormat-menghormati wlaupn atas jalan.. Sedangkn dekat butik or kedai2 biasa pn bole bertegur sapa n berborak wlaupun korang xkenal antara satu sama laen… aku cuma bercerita apa yang aku rasa.. terpulang la kt korang nk cakap apa pn..

Ini Cuma luahan HATI aku yang makin xtentu arah dengan KL ni.. Tapi apakn daya, it all back to basic…

Makkkkkkkk!!!!! Kita pndah nk?? Dh la kampung kt Kampung Pandan, balik kampung still nmpk KLCC, xnk nmpk KLCC, nk nmpak pantai… hehhehehehehe..

K, la..
aku nk bawa ati yg luka ni, kemana? Tah la, bia angin bawa daku… ku redha…

Conclusion dy sebenarnye aku masih rindukn JB.. hehehe.. n masih teringat2 lagi kenangan terindah aku dh kawan2 aku menikmati keindahan dan keseronokan yang mengukir senyuman antara kami semua... now i`m fell in love with JOHOR BHARU :)
(-_-)

signature by ,
QiMqIm (haQiM AhmAd) (-_-')

No comments:

Post a Comment