About Me

My photo
wangsa melawati, kuala lumpur, Malaysia
well born in KL, around 8.45pm.. a 2nd baby in ahmad family were born on 1/9/88.. what a cute baby...hahaha.. just joking.. well name is muhammad haqim bin ahmad YM! id : qimme_haq klau dh baca and nak comment, comment je... jgn lupa tukar comment as : anonymous n mase tulis comment jgn lupa tinggalkan nama anda.... tq

Tuesday, January 20, 2009

inilah haqim ahmad...

Agak2 boring, xyah baca…aku tulis ni pun sbb aku ni jenis yang xsuka luahkan sesuatu kt kawan 2 or sesapa je.. aku suka simpan sendiri… masalah kecil je.. so wat pe kecoh2 kn…


Apa itu cinta??

Penting ke eek??

Bagi aku itu semua dh xb`makna dh.. pengalaman membuatkan aku putus asa dlm alam percintaan.. 2 kali ditinggalkan.. mcm aku plak pmpuan.. siot tol… sampai dh tertutup pntu ati ni tok dincintai tetapi teringin dicintai semula…

Setiap org ada perasaan tok bercinta.. disayangi, dikasihi, dibelai dan sebagainya.. termasuk la aku.. tapi aku jd trauma dalam perkataan cinta ni… Aku lebih rela single kot.. best je, xde masalah yg dtg, xperlu risau apa2 mcm2 lagi la… Nasib baik aku ada kawan2.. klau xde kawan2 tah ape la jadinye…sbb bagi aku, kawan2 ni la tempat yang paling bagus tok ilangkan masalah.. mmg aku xkan cita apa-apa masalah aku kat dyorg, sbb itu bkn jenis aku.. tapi aku suka tolong org dlm kesusahan.. aku bole terima or dengar masalah dyorg, tp aku xbole nk cita masalah aku, sbb dr kecil lagi aku mmg suka simpan sendiri… Dlu masa bercinta, bila ada masalah je, aku akan cari kawan2 aku.. kawan2 ni la tempat tok aku hilangkan semua masalah yg ada.. Skang aku dh malas nk fikir pasal cinta-cinta ni… Full-time dgn kawan2.. Baik fikir pasal masa depan aku yg xcerah mana ni… Aku redha je dengan musibah atau dugaan yang allah berikan kat aku.. Benda ni semua membuatkan aku lebih matang dan mungkin akan lebih berhati-hati… Aku nk focus pada kejaya dan family… Mayb klau ada yang hadir dlm diriku ni, aku akan jadikan sebagai kawan dan bia masa yang tentukan semuanya… Mmg kita yang bt keputusan dan berpikir, tp klau allah tak makbulkan, so semua ni kan jadikan?.. So baik aku serahkan pada qadak dan qadar ku… Semua perjalan hidup aku ni dh tercatat dh… yang penting bagi aku, Cuma teruskan kehidupan aku seperti biasa.. Mana tahu lepas2 ni ada hikmah yang allah nk berikan kt aku.. lagi pun dugaan yang datang kt aku ni menandakan yang allah masih disisiku dan nak uji keimanan ku… yang lepas aku jadikan pengajaran dan yang akan datang, aku jdkn cabaran.. hidup ni skali je… so bkn kene enjoy, tp kene gunakan sepenuhnya.. mana tahu pasni lepas aku hantar post ni, tbe2 aku dh xde ke kn? Sapa tahu… aku xtahu, yang tahu hanya yang satu.. tu pasal la, kita kne bersedia apa yang mendatang… kesudahanya, aku xtolak cinta tu, tapi aku asingkan dr ati aku ni bt seketika.. jodoh pertemuan ditangan allah.. mana tahu jap g tibe2 ada awek teguh aku ke or aku jumpe someone yang bole buka pintu ati aku balik ke kn? So sabar je… lagi aku sabar, lagi beriman diri aku ni…

Kepada yang baca, terima kasih… aku hargai korang sbb sanggup luangkan masa korang yang xbanyak sangat tu kan..
Yang xbaca pn terima kasih, sbb buang masa korang je nnt..


Signature by,
QiMqIm ( hAqIm AhMaD)

No comments:

Post a Comment